Hvordan tilføjer jeg en Direct kunde?


I denne guide vil du lære, hvordan du inviterer en eksisterende kunde til Officeguru via Direct, og hvordan kunden kommer i gang med Officeguru. Du kan også læse ofte stillede spørgsmål til Direct i bunden af guiden.


Læs mere om Direct og alle fordelene her: Sådan vækster du din forretning med Direct.


Tilføj en Direct kunde

Du tilføjer en Direct kunde til Officeguru på følgende måde:


  1. Gå til fanen opgaver
  2. Klik på 'Tilføj Direct aftale'
  3. Indtast e-mailen på den kunde du ønsker at tilføje
  4. Tilføj kundens firmaoplysninger
  5. Tilføj kontaktpersonens oplysninger
  6. Vælg om Officeguru eller dig selv skal håndtere fakturering af kunden - læs om fordele og ulemper her
  7. Vælg hvilken type service kontrakten drejer sig om
  8. Tryk nu afslut og udfyld aftalen
  9. Herefter skal du udfylde aftalen inde på Officeguru med de detaljer, du har aftalt med kunden
  10. Når du har gjort det, trykker du send aftale, kunden modtager herefter en invitation til at acceptere aftalen og oprette sig hos Officeguru, hvis de ikke allerede har en konto.

Sådan kommer kunden i gang med platformen:

Når du har inviteret din kunde til Officeguru, modtager de en e-mail, hvor de kan acceptere aftalen og oprette sig på Officeguru. Så snart de har accepteret aftalen, modtager du en bekræftelsesmail.


Hvis det er en frokostkunde, du har inviteret, vil de få adgang til frokostmodulet, hvor de kan opsætte deres standardbestilling og invitere deres medarbejdere. Du får direkte besked i platform omkring deres frokostordre, så du altid er opdateret.


Ofte stillede spørgsmål


Betaler Direct kunder service fee på aftalen?

Når du inviterer en kunde til Direct, betaler kunden ikke servicegebyr til Officeguru på aftalen.


Skal jeg som leverandør betale en fee på Direct aftaler til Officeguru?

Når du inviterer en kunde til en Direct-aftale, betaler du 0 % i gebyr på den aftale. Kun hvis du ønsker, at Officeguru skal håndtere faktureringen af den kunde, bliver du opkrævet et gebyr på 2 %.


Kan en Direct kunde give anmeldelser?

Ja, en Direct-kunde kan godt give anmeldelser og feedback på jeres aftale gennem vores platform. Vi offentliggør dog ikke anmeldelser lavet på Direct-aftaler på din offentlige profil, og de indgår ikke i din Guruscore-beregning. For at fremvise de gode anmeldelser til potentielle nye kunder kan du altid kontakte kundeservice for at få vist anmeldelser fra dine Direct-kunder offentligt på platformen - men du bestemmer.


Hvad hvis kunden ikke accepterer aftalen?

Aftalen er ikke aktiv, før kunden har oprettet en konto og bekræftet jeres samarbejde. Sørg derfor at informere kunden om, at du venter på deres accept, før I begge kan drage nytte af alle værktøjerne.


Kan jeg bruge e-conomic integrationen?

Ja, du kan eksportere ordrer fra dine Direct-aftaler til e-conomic eller downloade som csv-fil, som du plejer. Sørg bare for at angive det korrekte kunde-ID på din aftale, hvis du selv fakturerer kunden og bruger e-conomic integrationen.


Kan kunden bruge OG Lunch appen?

Ja, dine Direct-kunder har adgang til frokostappen både på web og mobil. De kan invitere deres medarbejdere til at foretage deres egne frokostvalg, se den ugentlige menu, som du uploader, og hjælpe med at bekæmpe madspild ved kun at tilvælge frokost de dage, de er på kontoret.


Hvilke vilkår gælder for aftalen?

De vilkår, som du allerede har aftalt med kunden, er det, der er gældende - Officeguru's vilkår gælder ikke for Direct aftaler.


Hvordan kan jeg være sikker på, at Officeguru ikke kontakter mine kunder?

Ved at invitere dine kunder til at bruge Officeguru, er vi bevidste om, at du viser os stor tillid. Vi vil ikke udføre direkte salgsaktiviteter rettet mod dine direkte kunder, og vi prøver ikke at vinde dem over til os. Vi ved, at kunderne vil finde værdi i de andre typer af kontorservices på markedspladsen og på den måde skabe værdi for os. Hvis kunden alligevel beslutter sig for at skifte til en anden leverandør af samme ydelse som din inde på markedspladsen, vil vi som kompensation returnere 3 måneders gebyr til dig på deres nye aftale.


Kan Officeguru se Direct aftalen?

Ja, vi er her for at hjælpe. Hvis der opstår spørgsmål, eller du har brug for hjælp med Direct aftalen, så kan vi også se den igangværende kommunikation, og hermed byde ind med den helt rette hjælp og vejledning.