Hvordan opretter jeg et tilbud til en kunde?
Når en potentiel kunde sender en anmodning på en service, vil du modtage en besked direkte på din Officeguru profil. I beskeden er der et link, der fører dig direkte til den specifikke opgave. Du behøver derfor ikke at logge ind for at finde opgaven.
Vi har lavet en guide, så du nemt og hurtigt kan oprette et professionelt tilbud på en opgave:
- Når du modtager en anmodning tilgår du den specifikke opgave ved at følge linket i beskeden.
- Når du er klar til at oprette et tilbud, skal du klikke på Opret tilbud.
- Udfyld tilbuddet med detaljerede oplysninger.
- Benyt Kontraktnoter til specifikke vilkår eller detaljer angående opgaven.
- Tilføj en personlig hilsen eller yderligere oplysninger i Besked til kunde.
- Hvis nødvendigt, kan du vedhæfte relevante filer til kontrakten
- Send dit færdiggjorte tilbud ved at trykke Send tilbud, så vil kunden modtage det direkte i deres indbakke. Hvis du vil arbejde videre på tilbuddet kan du vælge Gem udkast. Dette sikrer, at dit arbejde ikke går tabt, og du kan vende tilbage og færdiggøre det.
🔔 Bemærk, at du ved at sende et tilbud hurtigt er der større sandsynlighed for at du får sikret opgaven i din portefølje og at du kan komme i dialog med kunden omkring deres behov. Du kan dermed fortsat justere i dit tilbud efter afsendelsen af tilbuddet, så du i samarbejde med kunden kan nå frem til den bedste løsning.
Du kan finde dine sendte opgaver her, hvor du også kan administrere kundens anmodning, dit tilbud og jeres korrespondance.
Husk, at tjekke dine notifikationsindstillinger for at sikre, at du får besked om nye anmodninger og beskeder fra kunder. Du ændrer dine profilindstillinger her.
Hvad hvis jeg ikke ønsker at oprette et tilbud på en opgave?
Har du modtaget en opgave, der ikke passer til din virksomheds profil eller kapacitet, så har du altid mulighed for at afvise anmodningen:
- Gå til dine opgaver, find Kundeforespørgsler og vælg den specifikke opgave, det drejer sig om.
- Klik på Afvis forespørgsel nederst på siden og HUSK at angiv grunden dertil, så dette kan blive videreformidlet til kunden.
Når du afviser en forespørgsel, vil vores Support team blive informeret. De vil herefter tage over og hjælpe kunden videre med at finde en anden løsning.