Hvordan laver jeg en attraktiv virksomhedsprofil?

I denne guide får du vores bedste tips til, hvordan du skaber en attraktiv virksomhedsprofil på Officeguru, der konverterer besøgende til betalende kunder. Nederst i artiklen finder du et kort guide til hvordan du redigerer din profil, men lad os først kigge på hvordan du skaber en fantasktisk profil.


For at have en attraktiv virksomhedsprofil, som kunderne blive draget af, kræver det, at du har udfyldt din profil med god og brugbar information. For at skabe mest muligt tillid hos kunderne er det vigtigt at du udfylder hele din profil og ikke springer nogen punkterne over. Inden vi går til de mere tekniske detaljer omkring hvordan du udfylder profilen får du her vores tre bedste og vigtigste tips til en attraktiv virksomheds profil. Det kan måske lyde som meget arbejde, men vi ved at det virker og at det er tid godt givet ud.


1. Flotte billeder og video skaber tillid

Gode og professionelle billeder af jeres service er noget af det, der betyder mest for en troværdig profil. Og i mange tilfælde kan det godt betale sig at få hjælp af en fotograf til at fange de helt rigtige billeder. Vi anbefaler, at du har mellem 5-10 billeder på din profil.


Det er vigtigt, at de billeder, du uploader, har en god opløsning, fx 1000x1000 pixels, da mindre billeder ellers kan blive uskarpe. Du skal dog være opmærksom på, at billedet ikke overstiger 30 MB, da det er den maksimale størrelse for upload.


Nedenfor kan du se et eksempel på, hvordan et godt billede kunne se ud.


Det er også en god idé at uploade en kort video på din profil. Det kan være en video af dig eller en af dine kollegaer, der præsenterer jeres virksomhed og services. Du kan f.eks. tale om jeres værdier, hvad der gør jer specielle, og hvorfor kunderne skal vælge at samarbejde med netop jer. Nedenfor kan du se et eksempel på hvad en video for eksempel kan indholde. Måske har du ikke budget og tid til at lave stor professional produktion, men mindre kan også sagtens gøre det. Det vigtigste er at du viser din personlighed og jeres virksomheds værdier. For at fremstå professional er det vigtigt er din video er optaget i minimum HD kvalitet eller bedre.



2. Få dine kunder til at kende dig med en præcis og personlig beskrivelse

Ligesom du kan bruge billeder og video til at vise jeres virksomhed frem, kan du også bruge beskrivelsen til at understrege, hvem I er, og hvad der gør jer specielle. Når du skriver beskrivelsen, så fokuser på, hvad I tilbyder, hvorfor kunderne normalt vælger jer, og hvad der gør jer unikke. Beskrivelsen skal gerne være præcis og overskuelig, så kunderne hurtigt kan få et indtryk af, hvem I er.

Her kan du se et eksempel på en god beskrivelse fra service virksomheden ServiceU.


3. Inkludér et profilbillede med et ansigt

Det kan måske virke som en lille ting, men det betyder rigtig meget for kunderne, at de kan sætte et ansigt på en potentiel samarbejdspartner. Derfor er det vigtigt, at du uploader et profilbillede, af kontoejeren for jeres profil. Det skaber tillid og øger sandsynligheden for, at kunderne vælger at samarbejde med dig. Det er vigtigt at dit profilbillede er i et firkantet format, når du uploader det, så det vises korrekt på din profil.

4. Sådan udfylder du ofte stillede spørgsmål

Vi har defineret fem ofte stillede spørgsmål som kunderne typisk gerne vil have svar på. Når du udfylder dem imødekommer du kunderne og opbygger tillid. Dette er din mulighed for at præsentere din virksomhed på en mere personlig måde end kun gennem dine services. Vi har erfaring med, at det kan være lidt svært at udfylde disse spørgsmål, derfor har vi lavet en guide med ideer til, hvad du kan skrive. Se vores forslag her.

Sådan redigerer du din profil i Officeguru

Log ind på din Officeguru og klik på 'Virksomhedsprofil'. Øverst ser du, hvor mange procent af profilen, der er udfyldt. Målet er naturligvis 100%, hvilket indikerer en komplet og informativ profil. Dette ses også ved, at alle fluebenene ved de forskellige sektioner er grønne. Husk altid at trykke Gem efter, du har foretaget ændring på din profil.