Hvordan opretter jeg en kontrakt?
Denne guide har til formål at give dig en kort og præcis gennemgang af, hvordan du opretter en kontrakt, der kan sendes til kunder, når de forespørger et tilbud.
Vil du se, hvordan du opretter en frokostkontrakt, så klik her, da der er lidt forskel.
Information fra din profil bliver automatisk inkluderet
Når du opretter en kontrakt, modtager kunden den information, du har fyldt ind i kontrakten. Udover det modtager kunden også information fra din Officeguru-profil, som automatisk bliver inkluderet i kontrakten for at gøre den mere attraktiv og personlig. Den information, der inkluderes, er din beskrivelse, video og billeder fra din profil. Det er derfor en god idé, at du sikrer dig, at du har en præsentabel profil. Læs mere om hvordan du laver en god profil.
Sådan udfylder du kontrakten
- Find dine kundeforespørgsler: Gå til menuen Opgaver -> klik Kundeforspørgsler -> vælg den opgave, du ønsker at afgive tilbud på -> klik Opret tilbud.
- Kontrakttype: Først vælger du den ønskede kontrakttype. Er du i tvivl om, hvilken du skal bruge, kan du finde mere information om kontrakttyper her.
- Datoer: Her angiver du start- og slutdato for kontrakten. Hvis du ikke angiver en slutdato, løber kontrakten, indtil den afsluttes.
- Ordredetaljer: Her skriver du, hvad kunden modtager, hvis de accepterer kontrakten.
- Detaljer om tilbuddet: Her skriver du det med småt; er der f.eks. særlige betingelser, eller arbejder du på en bestemt måde i ferieperioder osv.
- Filer: Her kan du uploade filer til tilbuddet, f.eks. billeder af dit arbejde eller lignende.
- Personaliser: Personaliser er din mulighed for at skrive en personlig besked til kunden sammen med den e-mail, der bliver sendt til dem. Det er det første indtryk, du giver kunden, og det er derfor meget vigtigt, at du skriver en god besked. Fokuser på at introducere dig selv, hvordan et samarbejde med dig ser ud, og hvad kunden kan forvente.
Chat med kunden
Har du brug for mere information fra kunden, kan du trykke på Chat i bunden af skærmen og derigennem sende direkte beskeder til kunden.
Gem og send kontrakten
Når du udfylder kontrakten, kan du gemme den som kladde, så du altid kan vende tilbage til den, hvis du ikke færdiggør den på én gang. Når du er færdig med kontrakten, trykker du Send kontrakt, og kontrakten sendes automatisk til kunden, hvor de vil modtage den som et tilbud.
Du kan efterfølgende ændre i kontrakten i dialog med kunden
Efter du har sendt kontrakten, kan du selvfølgelig ændre i den, indtil både du og kunden er tilfredse med tilbuddet. Efter kontrakten er godkendt, kan du også foretage ændringer i dialog med kunden.