Sådan virker lead-kontrakter
En lead-kontrakt giver dig som leverandør mulighed for at sende et tilbud til en kunde, uden at de først skal oprette en konto og en anmodning. Dette gør det nemmere at give tilbud direkte i salgsmøder eller håndtere akutte kundeforespørgsler – uden unødige forsinkelser.
Hvornår er lead-kontrakter nyttige?
- Når du møder en potentiel kunde gennem dine egne salgsaktiviteter – f.eks. i et salgsmøde eller på et kundebesøg. Hvis kunden er klar til at modtage et tilbud, kan du sende det med det samme, uden at de først skal oprette en anmodning.
- Hvis en kunde eller en Officeguru-repræsentant ringer til dig med en forespørgsel, kan du sende tilbuddet med det samme, uden at skulle vente på, at kunden selv opretter en anmodning. Dette er især nyttigt til hastesager.
- Når du under samarbejdet med en kunde opdager yderligere behov. For eksempel hvis en kunde i et møde nævner ekstra services, de har brug for. I stedet for at de selv skal oprette en ny anmodning, kan du sende dem et tilbud direkte.
Kort sagt gør lead-kontrakter det muligt at handle hurtigere og vinde flere opgaver.
Hvordan opretter jeg en lead-kontrakt?
- Gå til din opgaveliste.
- Klik på “Tilføj kontrakt”, og vælg “Lead kontrakt” i modalvinduet.
- Indtast kundens e-mail og kontaktoplysninger (navn, e-mail, telefonnummer, firmanavn og adresse).
- Vælg den service, du tilbyder.
- Opret kontrakten og send den til kunden – du har også mulighed for at gemme den som kladde.
- Kontrakten vil nu være synlig under “Sendt”-fanen i din opgaveliste.
Når kontrakten er sendt, modtager kunden en e-mail med en notifikation om at acceptere eller afvise tilbuddet.
❓ Ofte stillede spørgsmål (FAQ)
- Hvad er forskellen mellem en Lead-kontrakt og en Direct-kontrakt?
- En lead-kontrakt oprettes via Officeguru og er underlagt platformens vilkår og betingelser. Dette er standardkontrakten, når du arbejder med nye kunder gennem Officeguru.
- En Direct-kontrakt, derimod, bruges til kunder, som du allerede har en etableret relation til uden for Officeguru, men hvor du ønsker at administrere kontrakten gennem platformen. I dette tilfælde ejer du relationen, og Officegurus standardvilkår gælder ikke for aftalen med kunden. Læs mere om direct her.
- Hvad sker der på kundens side?
- Hvis kunden allerede har en Officeguru-konto, vil de modtage en e-mail med en notifikation om, at de har modtaget et tilbud. De kan logge ind, gennemgå kontrakten, chatte med dig om nødvendigt og enten acceptere eller afvise tilbuddet.
- Hvis kunden ikke har en Officeguru-konto, vil de modtage en e-mail med et offentligt link til at se kontrakten. De har ikke adgang til chatfunktionen, men de kan acceptere tilbuddet. Hvis de vælger at acceptere, vil de blive bedt om at oprette en konto, hvorefter de automatisk bliver sendt videre til deres nyoprettede kontrakt.
- Kan jeg redigere eller annullere en lead-kontrakt, efter den er sendt?
Ja, du kan som altid redigere kontrakten. Hvis du har brug for at annullere eller trække tilbudet tilbage, venligst kontakt os.
- Hvordan holder jeg styr på mine sendte Lead-kontrakter?
Alle sendte kontrakter kan findes under fanen “Sendt” i din opgaveliste. Her kan du følge med i, hvilke kontrakter der er blevet accepteret, afvist eller stadig afventer svar.