Sådan eksporterer du dine ordrer til e-conomic

Integrationen mellem Officeguru og e-conomic forenkler processen med at eksportere ordrer fra Officeguru direkte til e-conomic. Dette sikrer, at en faktura automatisk oprettes for hver ordre. Denne vejledning vil guide dig gennem oprettelsen af forbindelsen mellem Officeguru og e-conomic, samt processen for at eksportere dine ordrer. Derudover dækker vi også, hvordan du kan eksportere ordre som CSV-filer.


Sådan forbinder du Officeguru til e-conomic

  1. Naviger til fanen "Fakturering".
  2. Klik på "e-conomic indstillinger".
  3. Udfyld "e-conomic adgangstoken" (se her, hvordan du finder det).
  4. Udfyld "Kundenr". Det er det kundenummer, som du har givet Officeguru inde i e-conomic. (Se, hvordan du finder det i afsnittet nedenunder).
  5. Udfyld "Forsendelse SKU". Det er det SKU-nummer, som du har givet forsendelsen i e-conomic.
  6. Tryk "Gem".
  7. Nu er din Officeguru og e-conomic-konto forbundet.

Sådan finder du Officegurus kundenr i e-conomic

Er du i tvivl om, hvordan du finder Officegurus kundenummer i dit e-conomic, så klik dig igennem guiden nedenfor.



Sådan gør du dine ordrer i Officeguru klar til at blive overført til e-conomic

Når du opretter dine kontrakter i Officeguru, er det vigtigt, at du giver produkter/ydelser det samme varenummer som det har i e-conomic. I Officeguru har vi valgt at kalde det SKU-nummer, fordi det er det term der anvendes i de fleste webshops. Dvs. at du skal tage varenummeret fra e-conomic og skrive det ind under SKU nummer i Officeguru, når du opretter produkter/ydelser i en kontrakt.


På den måde kan systemet matche SKU-nummeret i Officeguru med vare-nummeret i e-conomic og oprette korrekte fakturaer. Se mere om, hvordan du opretter en ordre/kontrakt. Det vil sige, at hvis du i e-conomic har oprettet "Vegetar frokost" og giver det vare-nummeret 1003, så skal det have SKU-nummer 1003, når du opretter en kontrakt i Officeguru.


Hvis du opretter en kontrakt i Officeguru med et SKU-nummer, der ikke findes i e-conomic, kan du ikke overføre fakturaen til e-conomic. Det er derfor vigtigt, at du først opretter et produkt med vare-nummeret i e-conomic, før du overfører ordren.




Sådan overfører du dine ordrer til e-conomic

Når du er klar til at overføre dine ordrer til e-conomic, skal du gøre følgende:


  1. Når du er klar til at overføre ordrer til e-conomic, skal du:
  2. Vælg Ordrer: Gå til "Fakturering" og vælg start- og slutdato for de ordrer, du ønsker at overføre. Du kan vælge datoer i fremtiden,
  3. Kundevalg: Beslut, om du vil eksportere for alle kunder eller en specifik kunde.
  4. Eksport: Klik på "Send til e-conomic". Dine ordrer vil nu blive overført og oprettet som fakturaer.

Der bliver oprettet en faktura for hver ordre, så hvis du f.eks. har 5 individuelle ordrer, vil der blive oprettet 5 fakturaer. Hvis du efterfølgende opdager, at der skulle være en fejl, så kan du sagtens rette det i Officeguru, og overføre fakturaerne igen (bare husk at slette de tidligere overførte).

👀 TIP: Du kan også eksportere dine Wesbhop ordrer ved at trykke på fanen Webshop ordrer under, når du er klikket ind på fanen "Fakturering".


Eksporter dine ordre som CSV

Det er også muligt at eksportere dine ordre som en CSV fil, hvis du har behov for at dobbelt tjekke dataen eller hvis du bruger et andet regnskabsprogram end e-conomic. Fremgangsmåden er som følger:


  1. Klik på fanen "Fakturering"
  2. Vælg start-og slutdata på de ordrer du gerne vil overføre
  3. Vælg om det du vil eksporterer for alle kunder eller en bestemt
  4. Klik på "Download som CSV"

Det bliver oprettet en CSV fil for hver ordre, så hvis du f.eks. har 5 individuelle ordrer vil der blive oprettet 5 CSV filer.


Sådan gør du, hvis du selv har fået en kunde på platformen og skal fakturere dem direkte

I få tilfælde kan du have behov for at fakturere kunden direkte. I så fald kan du stadig eksportere fakturaen til e-conomic. I det tilfælde skal du gå ind på kontrakten og skrive kundenummeret ind under "e-conomic kundenummer".