Hvordan opsætter jeg produktionslister i frokostmodulet?


Frokostopdateringen gør det muligt at få overskuelige produktionslister på daglig basis. De nye produktionslister viser dig, hvor mange måltider du skal producere af hver type.


Produktionslisterne omdannes nemt til printervenlige pdf'er, som du kan bruge i dagligdagen. Derudover har vi også gjort det muligt at tilknytte dine kontrakter til bestemte leveringsruter, så du nemt får overblik over, hvordan frokosten leveres.


Opsætning af produktionslister


Før du kan bruge de nye produktionslister, skal du oprette og tilføje standard madvalg til dine nuværende kontrakter. Det vil du lære i denne guide, hvor du lærer hvordan man:


  1. Opretter måltidsmuligheder og opdaterer dine gamle kontrakter med de nye madvalg.
  2. Opretter og tilføjer rutenumre på dine eksisterende kontrakter.


Sådan tilføjer du nye måltidsmuligheder og opdaterer dine kontrakter med dem


  1. Åbn 'frokost' sektionen: Når du logger ind, find og åbn den nye sektion kaldet "Frokost", hvor du finder 'Madvalg' og 'Ruter'.
  2. Tilføj 'Madvalg': Første gang du åbner 'Frokost' vil dine madvalg være tomme. Klik på 'Tilføj madvalg' for at indtaste navnet på din madvalg og et valgfrit SKU-nummer. SKU-nummeret skal bruges ved eksport til e-conomic.
  3. Tilføj så mange du vil: Du kan tilføje samtlige af dine madvalg. På den måde kan senere vælge dem når du opdaterer gamle kontrakter og opretter nye.

Sådan opdaterer du kontrakter med de nye madvalg

  1. Find de uopdaterede kontrakter: Når du går in på en kontrakt vil du få en advarsel, hvis den ikke er opdateret. Ved disse kontrakter skal du trykke -> 'Opdater kontrakt'.
  2. Start Migrationsprocessen: Når du trykker opdater vil du se en hjælpevideo, der guider dig gennem processen. Vælg 'Start Migration' for at påbegynde migrationsprocessen, eller 'Gør det Senere' hvis du ønsker at udsætte.
  3. Vælg Nye madvalg: Opdater kontrakten ved at vælge fra de nye madvalg (dem du har oprettet under 'madvalg) i dropdown-menuen. Hvis en mulighed mangler, kan du tilføje en ny direkte fra dette vindue.
  4. Gem Ændringer: Når de nye madvalg er valgt, skal du gemme for at opdatere kontrakten. Du vil nu kunne se de opdaterede madvalg på kontrakten.

Sådan opretter og tilføjer du ruter til frokostkontrakter

Ved at oprette og tilføje ruter til dine frokostkontrakter, kan nemt adminstrere leveringen af dine frokostordre. Denne guide viser dig hvordan du opretter ruter og tilføjer dem til dine kontrakter i leverandørappen.


Oprettelse af ruter

  1. Navigér til Ruteplanlægning: Under "frokost"-fanen finder du muligheden for at administrere dine leveringsruter. Klik her på 'Ruter'.
  2. Tilføjelse af Rute: Klik på 'Tilføj ny rute' og indtast det rutenummer, du ønsker at anvende. Du er fri til at bruge et hvilket som helst nummer, du finder passende.
  3. Gennemse Dine Ruter: Efter at have tilføjet ruten, vil du kunne se en oversigt over alle dine ruter.

Tilføj ruter til en kontrakt

Efter oprettelsen af dine ruter er det næste skridt at tildele disse ruter til dine eksisterende kontrakter.

  1. Opdatering af Kontrakter: Find den kontrakt, du ønsker at opdatere, og vælg en rute fra listen under 'Ruter' på kontrakten. Læs mere om opdatering af kontrakter her.
  2. Tilføjelse eller Fjernelse af Ruter: Du har mulighed for at tilføje en rute til en kontrakt eller fjerne den igen. Bemærk, at for at tilføje en ny rute, skal du først oprette den i ruteadministrationen.